Carolina

Onsdag

Publicerad 2011-01-12 22:57:04 i Allmänt,

Dagen blev faktiskt bra.
Åkte upp till stallet(jobbet) och strosade runt lite, hjälpte till att ta in 2 hästar.. Bra Carolina! men det är en start iallafall..

Sen snurrade jag Bounty på linan en sväng i ridhuset... Det går bra att göra det, om jag har både linan och pisken i vänster hand. Då behöver jag inte använda höger så mycket..
Skötte sen om mina två hästar.. älskar att bara vara i stallet med dom, när man har typ all tid i världen..

Nu på kvällen har jag varit i ridhuset igen, men denna gång med Smilla. Brukshundsklubben hyr Nytorps ridhus varannan onsdag för "egenträning". Vi tränade fot, platsliggning och lite annat, på våran nybörjar nivå. Men hon blir mer och mer koncentrerad på mig.. Det är så himla kul. 
Vi tittar lika mycket på alla andra. Det är ju många som tävlar lydnad på elitnivå, som är där och tränar.. Lärorikt att se hur det ska se ut... Man får en liten inblick i vad vi tränar till.. :-)

Nu ska jag ta och krypa i sängs..
En ny dag i morgon!
God natt!


                                           Smilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela