Carolina

Trettondagsafton

Publicerad 2010-01-05 19:11:57 i Allmänt,

När jag tänker på Trettondagsaftonen så tänker jag på när jag var liten.
När vi bodde i Hå, i Hå hade (vet inte om dom fortfarande har) en maskerad. som alla våra föräldrar alltid var med på.. alltid så var det något tema på klädsel, kommer ihåg när dom hade "ombytta roller" vi har massa kort från den gångenm också.. men jag var alltid så avundsjuk på denna kväll, jag var nästan alltid med och tittade när mamma gjorde sig i ordning.. Nu flyttade vi ju därifrån för länge sen, men jag vet att mamma och Magnus var där många år även när vi bodde i Runemo.
För mig personligen så innebär denna dag bara en ledig dag efteråt, har ingen tradition, vilket jag tycker är väldigt trist! man kanske ska fundera ut en tradition... ;-) 

Men denna kväll ska jag tillbringa här på Torpet men min älskade Tomas, ska äta fläskfilè och dricka vin...
Kan inte bli mycket mysigare faktiskt.. jag tror att jag har hittat det jag vill ha som min tradition, på Trettondagafton faktiskt... :-) 

Kommentarer

Postat av: Vilma

Publicerad 2010-01-06 16:30:20

Åååh, det brukade jag också! jag kommer ihåg när det var 70tals tema och 20tals tema. Mamma och jag kämpade hela dagarna med att fixa allt med smycken och sånt..

Postat av: mammaMia

Publicerad 2010-01-08 00:29:47

Trettondagsafton i Hå - härliga tider

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela