Carolina

9 månader sen sista ciggen...

Publicerad 2010-01-09 22:18:22 i Allmänt,

Åkte som sagt var till Torpet efter den kalla ridturen, shit vad jag frös om fötterna.. men men  nu är dom varm.

Kom på en sak, det är 9 månader sen jag sluta röka, då hade jag rökt i 10 år ungefärt...
Gah, vad duktig jag var/är.. visst har jag varit lite sugen nu och då men inte mer än att jag har kunnat låta bli...
Hade jag vetat att det var såhär lätt så hade jag nog slutat för länge sen, men jag tror att det måste vara rätt tidpunkt och att man själv vill, ingen kan nånsin tvinga nån till att sluta röka.. då gör man inte det med hela sitt hjärta och jag tror att det är ett måste för att klara av det. När jag val blir sugen nu, så är det mest dethär med att sitta ute själv och bara fundera på livet, som jag saknar (det går ju att göra ändå).. det är inte själva rökandet.. kan till och med tycka att det ser riktigt äckligt när folk röker nu för tiden.. helt otroligt.. jag hoppas iallafall att detta håller i sig, eller rättare sagt, jag har ju bestämt mig att aldrig börja igen.. (jo, kanske unna mig en och annan när jag är pensionär)... haha!!
Det finns iallafall så mycket annat i livet som jag kan njuta av, och det gör jag... tro mig!!

Nu ska jag njuta av att vara här....

           

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-01-10 22:54:15

Bra gjort, Carolina!

Postat av: mammaMia

Publicerad 2010-01-10 23:36:03

När du är pensionär kan vi sitta tillsammans och ta en cig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela