Carolina

Var rädd om öronen när du är ute och rider i vinter

Publicerad 2010-12-17 12:19:37 i Hästar,

Jag fick en julklapp av tomtarna som jag träffade i onsdag på julfesten...
(dom visste tydligen vad jag hade önskat mig typ 6 timmar tidigare av mamma) :-)

I paketet låg dom här:
 
Världens bästa öronmuffar från FinnTack. (rekomenderar verkligen dessa) 

Jag förfrös ena örat förra vintern. En vacker men kall kväll när jag och syter var ute på en ridtur, det var typ -25 grader ute.. Mitt öra med 5 ringar i tyckte att det blev för kallt..
Så när jag kom hem var det rött, sen blev det lila och svullnade upp till det dubbla..

Nu i vinter har jag ridit en gång utan muffar och örat svullnade upp på stört.
Så hädanefter skall muffar alltid bäras vid ridning.




Det som är bra med dessa muffar från FinnTack är att dom passar på nästan alla hjälmar.
Jag har ju en lättviktshjälm från Jofa när jag rider hemma.. den väger typ ingenting och passar mig super.
(billig var den oxå) :-)
Det blir ju alltid lite extra vikt på nacken av en hjälm, så jag har tidigare haft problem med att jag fått ont i nacken pågrund av tyngden från hjälmen...
Men inte nu längre!! :-)

Kommentarer

Postat av: helena

Publicerad 2010-12-18 12:03:01

...hjälmen är underbar....ska nog önska mig sånna där muffar jag med, försökte mig på att trycka hjälmen ovanpå en mössa...men se det gick inte..troligtvis pga att man är så tjockskallig:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela