Carolina

Tävlat i SPÖREGN!!

Publicerad 2009-06-14 21:38:10 i Allmänt,

Mamma väckte mig ca kvart i 5 i morse.. jag vaknade hyfsat utvilad med tanke på den korta sömnen som jag fick, klev upp drog upp rullgardinen och tänkte....HELVETE!! det är inte sant.. avtar det kanske.. ser jag en spricka i molnet..svaret blev NEJ NEJ NEJ.. det avtog absolut inte och ingen spricka i molntäcket blev det heller..
det enda som skedde var att det regnade mer eller mindre och blåste mer eller mindre..
Iallafall jag knoppade Signe först, sen badade och knoppade jag Palett..
skenade sen ut med alla saker i bilen, försökte undvika regnet.. gick sådär..

Väl framme i Byn så gjorde vi oss i ordning, jag startade först med Signe och sist med Palett i första klassen.. 4 ekipage i mellan..
Signe spökade till en början ganska rejält på framridningen, gnäggade efter Daisy och vägrade gå. men med lite hjälp från mamma så fixade vi till det och jag kunde med ro rida in i ridhuset.. fick rida en sväng där inne innan vi startade.. TACK!! själva programmet gick faktiskt jätte bra, hon skötte sig super.. hade inte nå stora förväntningar innan med tanke på förra tävlingen, då jag fick utgå.. red ihop 60.9% och det var väl det jag skulle ha...
Palett skötte sig galant.. men när jag red honom då var jag blöt.. ridbyxorna svarta och Palett lerig.. kul.. nä.. men vi vann klassen på 63.3% och jag var glad... :) 
Ändrade sen om lite i startordningen i andra klassen, så jag red med i laget. hade då en halvtimme på mig tills jag skulle rida.. lärde mig programmet, sen var det bara att bege sig ut igen..
Den ritten gick inte lika bra.. Palett var jätte fin bitvis men det blev lite stressigt.. några avbrott i galoppen osv.
Laget vann iallafall, inte på grund av mig men men...
Det jobbigaste på hela dan skedde då.. jag bytte ju om direkt efter men 3:e ritten, åt mat och fick nästan upp värmen. Då skulle vi in på prisutdelning..... på med PISSblöta kläder .. jävlar vad jag frös.. och gör fortfarnade.. men vad gör man inte för laget...
Åkte sen hem i en rasande fart.. 1 1/2 timme senare var jag klar i stallet och kunde åka hem.. slängde alla kläder i maskinen, tog ett långt bad och sov sen i en timme... fantastiskt!!

Nu har jag ätit. väntar på min Hunk.. vill gå och lägga mig..
Är riktigt nöjd med dagen.. fast det regnade!! :)

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-06-15 00:13:21

Grattis till vinsten!!!

Och regnet...

Postat av: frida

Publicerad 2009-06-16 00:07:42

grattis carro!!!

Postat av: Carolina

Publicerad 2009-06-16 06:40:26

Tack, tack!!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela