Carolina

Regn Regn Regn..

Publicerad 2008-07-12 08:13:58 i Allmänt,

Igår var jag nog med om den absolut värsta höavlastningen i hela mitt liv..
Magnus ringde i torsdags och frågade om vi kunde hjälpa till att lasta av lite balar.. ja, det går väl snabbt.. 450 balar är väl inget... jo.. det är en j-la massa när dom ligger på en LÅNG ensilage vagn och det SPÖ regnar ute... och det var just ute jag stod och kastade av dessa tunga balar...  helt otroligt.. det hade varit fint väder hela dan men just dom två timmarna det tog för oss,så vräkte det ner.. pissblött överallt.. jag, mamma och alla dessa balar.. även dom två inne i ladan var pissblöta men inte utav regn... mer svett.... :) hoppas bara att balarna klarar sig... är dock lite mör i dag och förkylningen.... nej.. den är mindre bra...

Och nu regnar det också och jag ska åka och titta till hästarna på betet.... sen är det skura, skura ,skura som gäller...

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-07-12 12:22:14

Ja det är inte kul det här vädret...hm..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela